Γιατί οι ασθενείς αποφεύγουν τον οδοντίατρο;

Πολλές έρευνες συντείνουν στο συμπέρασμα ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ασθενών, οι οποίοι χρειάζονται οδοντιατρική φροντίδα, δεν την λαμβάνουν, διότι φοβούνται ή αποφεύγουν να προσέλθουν στον οδοντίατρο.

Γιατί οι ασθενείς αποφεύγουν τον οδοντίατρο. Περίπου το 9% έως 20% του πληθυσμού, ίσως και περισσότερο, αποφεύγει να επισκεφθεί τον οδοντίατρο, λόγω του άγχους και του φόβου που το διακατέχει. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό ποσοστό. Ασθενείς με φοβία για τον οδοντίατρο, επισκέπτονται τον γιατρό τους μόνο σε επείγουσες καταστάσεις, όπως σοβαρός πόνος, πρήξιμο ή κάταγμα κάποιου δοντιού.
Ακόμα και τότε αναζητούν μία πρόσκαιρη βοήθεια και μόλις απαλλαγούν από τον πόνο ή ότι άλλο τους απασχόλησε, δεν επανέρχονται για την ολοκλήρωση της θεραπείας τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να επανεμφανίζετε το αθεράπευτο οδοντιατρικό πρόβλημα σε πιο σοβαρή μορφή, βάζοντας σε κίνδυνο την υγεία των ασθενών.

Οι περισσότεροι ασθενείς φοβούνται ή αποφεύγουν τον οδοντίατρο, για διάφορους λόγους. Δύο από τους κύριους λόγους είναι ότι πρώτον πιστεύουν ότι θα πονέσουν και δεύτερον ότι ντρέπονται για την κατάσταση του στόματος τους. Τα σύγχρονα υλικά και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται, επιτρέπουν στον οδοντίατρο να φέρει σε πέρας κάθε οδοντιατρική θεραπεία ανώδυνα.
Ο οδοντίατρος θα φροντίσει ώστε η εμπειρία της θεραπείας να μην συνοδεύεται από πόνο, θεμελιώνοντας έτσι σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ του ιατρού και του ασθενή.

Ακόμα, ο οδοντίατρος πότε δεν θα κατακρίνει τον ασθενή για την κατάσταση τους στόματος του. Αντίθετα, θα σταθεί στο πλάι τού για να τον βοηθήσει να αντιμετωπίσει τα οδοντικά του προβλήματα και να διασφαλίσει την υγεία του.

Φοβάμαι την επίσκεψη στον οδοντίατρο. Τι μπορώ να κάνω;

1. Μοιραστείτε τους φόβους σας με τον οδοντίατρο. Μην αισθάνεστε ντροπή για αυτό που νοιώθετε και εξηγήστε τις ανησυχίες σας. Το μεγαλύτερο άγχος είναι ότι μπορεί να πονέσετε. Μιλήστε στον οδοντίατρο σας και εκείνος θα σας καθησυχάσει, θα φροντίσει να μην πονέσετε και θα σας εξηγήσει την διαδικασία που θα ακολουθήσει, εάν αυτό σας κάνει να νοιώθετε καλύτερα.
2. Αναπνέετε αργά και σταθερά κατά την διάρκεια της θεραπείας σας.
3. Ακούστε μουσική.
4. Μην φάτε πολύ και μην πιείτε αλκοόλ πριν την οδοντιατρική επίσκεψη.
5. Συνεννοηθείτε με τον γιατρό σας, ώστε να επικοινωνείτε με νοήματα κατά την διάρκεια της θεραπείας.
6. Επιλέξτε για το ραντεβού σας μία ώρα της ημέρας που έχετε λιγότερο stress, ίσως το πρωί.

CTA